A verseny célja a tanulók számolási és kalkulációs képességének mérése és a tanulók tudásának összevetése. Nem csak a logikus gondolkodást mérjük, hanem a mindennapi életben gyakori kalkulációs és számolóképességet is. A feladatsor egyszerű és összetett alapfeladatok kiszámítását igényli, amelyek a 4-8. osztályos matematika tanítás részei, sokszor követelményei. A két fordulóra összeállított feladatsorok nagyfokú koncentrálást, a megoldáshoz való legegyszerűbb út ismeretét kívánják, de a „szolgai” megoldás is célravezető.
Mivel olyan egyszerűnek tűnt a négy alapműveletben gondolkodva a verseny, így csak nyitogattuk a szemünket, amikor a régebbi feladatsorokat tanulmányoztuk. Római számok, tört számok mértékváltással keverve, és egyéb csavaros megfogalmazású feladványok fogadtak minket. Gyakoroltunk, vizsgálódtunk, és megmérettettünk április 6-án. A megyei forduló eredményei: Gaál Noémi 9., Csíder Imre Sándor 10., Nótás-Nagy Gergely 11. helyezést ért el Deák Ildikó felkészítése nyomán.