A pénzügyi tudatosság különösen fontossá vált járványhelyzetben, a családok is olyan kihívásokkal néznek szembe, amelyek megoldásában a hosszabb távú pénzügyi tervezés is segítséget adhat – hangsúlyozta Varga Mihály a hetedik PÉNZ7 online keretek között tartott megnyitóján. A pénzügyminiszter az idei témákat ismertetve elmondta: a „Tudatos pénzkezelés a családban – Családi költségvetés”, illetve az „InnoVál(l) – Vállalkozz okosan!” a fiatalok gyakorlati ismereteit helyezi középpontba.
forrás: https://www.penz7.hu/
Március első hetében érdekes és változatos témákkal, módszerekkel készültünk az idei első témahetünkre. Elsősorban osztálykeretben, illetve csoportokban igyekeztünk a pénz kialakulásának történetétől kezdve, annak gyakorlati alkalmazásán át, a legmodernebb fizetőeszközökig eljutva összeállítani a programjainkat. Képzeletben jártunk a múltban, jelenben, a közeli jövőben, Túrkevén és a nagyvilágban. A gyerekek rengeteg ismerettel rendelkeznek, ezeket igyekeztünk altémákba rendezni, illetve valós tevékenységekhez rendelni.
Felsőben főként a történelmi, gazdasági, földrajzi és matematikai összefüggések rejtelmeibe kalauzoltuk el diákjainkat. Természetesen a művészetek segítségével irodalom vagy éppen rajz órákon egészen más nézőpontot választottunk. Osztályfőnöki órákon a családi költségvetéssel is foglalkoztunk. Idegen nyelvi órákon pedig főként szituációs gyakorlatok segítségével alkalmazták, bővítették ismereteiket a diákok.
A Petőfi alsós gyermekei is kivették a részüket a Pénz7 nagy kavalkádjából.
A kisebbek fémpénzt másoltak, de nem fénymásolóval …..- nem is értették, hogyan is lehet másképpen- hanem satírozással, ügyesen; boltosat játszottak, tanulva ezzel az áruk értékét, vásárlás közbeni viselkedési szabályokat, a pénzzel/bankkártyával való fizetést; puzzle várta őket; nézhettek az ,,Ez kész! Pénz” című rajzfilm sorozatot a pénz kialakulásáról.
A nagyobbak már komolyabb feladatokat kaptak.
Saját pénzt terveztek; teszteket tölthettek ki, pénzzel kapcsolatos totót oldhattak meg; a családi költségvetés működésébe/tervezésébe csöppentek bele –miből kell átcsoportosítani, ha új hűtőt kell venni; miről tudunk lemondani, ha … ;
videó sorozatot tekinthettek meg: vigyázz#KÁPÉ címmel, amiben a fiatalok nyelvére lefordítva hasznos tudnivalókat közvetít a banki szolgáltatások, és a pénzzel kapcsolatos teendőinkről pl. spórolás; a nagyok is vásároltak …, akciós termékeket vadásztak, számoltak, osztottak-szoroztak, hogy jusson-maradjon is.