Pályaorientációs nap 2020.

A ,,Mi leszel, ha nagy leszel?” kérdéssel sokszor találkozik egy mai diák. Nehéz is megtalálni azt  a szakmát, foglalkozást, ami illik hozzánk. A nyolcadikosoknak viszont itt az idő, középiskolát kell választaniuk!

Évek óta ehhez nyújtunk segítséget a hagyományosan novemberben megrendezésre kerülő pályaválasztással kapcsolatos programjainkkal, a középiskolák pedig a nyílt napokkal. Az idén, az előírásoknak megfelelően, osztálykeretben valósítottuk meg a pályaorientációs napunkat.

Ízelítő alsósaink programjaiból:

1. évfolyam: játék, filmnézés (Kicsi Gesztenye: Foglalkozások, Magyar népmesék) színezők, beszélgetés. Játékos feladatlapok, boltos és pincéres játék, Mi leszek, ha nagy leszek? rajzok készítése

2. évfolyam: szituációs játék /tűzoltó, mentős, rendőr/, Mekk Elek, az ezermester című mese részleteinek megtekintése, szókereső, színezés, puzzle és könyvjelzők készítése.

3. évfolyam: 3.a-b Bábfilm sorozatot néztünk: “Mekk mester-ség” avagy Találjuk meg a nekünk legjobbat! A játékból a megunhatatlan Amerikából jöttem címűt játszották, és foglalkozás térképet készítettek a tanulmányi séta során. Nem is gondolták a gyerekek, hogy ennyi foglalkozást látnak majd  az útjuk során!

A tornateremben mozogtak is, hiszen a sportedző mint mesterség is porondon volt!

A 3.c osztály a Kicsi Gesztenye Klubbal énekelt a foglalkozásokról, majd eszközöket csoportosítottak. Titkos ügynökként rejtegettek különböző tárgyakat, amelyeket be kellett mutatniuk körülírással, mutogatással. A foglalkozások nem tudtak előlük elrejtőzni a szókereső játékban sem! A nap zárásaként ők is készítettek foglalkozás térképet!

4. évfolyam: A 4.b-sek   maguk keltették életre a mesterségeket. Mindenki előadást tartott a számára kedves foglakozásról, amit a társaik ki is próbálhattak. Volt körmös, meg körmös,  kozmetikus, horgász, masszőr, asztalos, teniszező, fodrász, jósnő, tetováló és szakács, aki palacsintával vendégelt meg mindenkit!

Felsőseink is osztálykeretben ismerkedtek a régi mesterségekkel és a legújabb foglakozásokkal.

Előzetes feladatként minden osztály 2 szakmáról készített változatos technikákkal tablót, amiből már a délelőtt folyamán kiállítás is várta az érdeklődőket az aulában.

A gyerekek számos ismert és kevésbé ismert játékkal keltettek életre szakmákat. Például az activity minden formája jelen volt a délelőtt folyamán. Sok, ma már feledésbe merült szakmát és annak eszközeit kellett felismerni, párosítani. Keresztrejtvényekben, képrejtvényekben foglalkozásokra vadásztak, érdekes szakmák képviselőiről néztek kisfilmeket a diákok. Néhány osztályban jellegzetes szerszámok, kellékek segítették a feladatok megoldását.

Volt olyan feladat is, ahol a tanulók kérdőívek segítségével kaptak képet arról, hogy milyen pálya, szakma áll a legközelebb hozzájuk.

A nyolcadikos osztályokban már kevesebb volt a játék. Ők ugyan a karantén miatt   most nem vehettek részt szüleikkel személyesen a hagyományos középiskolai szakma-napokon, nyílt napokon vagy pályaválasztási fórumokon,  de azok bemutatkozó ajánlatait online módon követhették. A prospektusokból, szakmajegyzékből is sok hasznos információ segíti a döntésüket.

Képes ízelítő a jól sikerült délelőttről: